1. 学習者中心のアプローチによる教育方法の改善、及びより良い教育の提供に関心を持つ教員
and/or
2. 将来的に本学(各部局)において「教育の国際化」やFDに積極的に関わることが期待されており各部局から推薦された教員
1. Participants willing to improve their teaching and to further develop their skills from a learner-centered approach
and/or
2. Participants expected to take on active roles in the globalization of education or FD activities at their school
英語/English
HALC 2, 全学教育推進機構 A棟3階/3F, Bldg.,A, CELAS, 豊中キャンパス/Toyonaka Campus
教育能力開発プログラム/ Educational Development
FD point:21 points
10名/10 people
※We will stop accepting applications once capacity is reached.
主催:全学教育推進機構 教育学習支援部
共催:国際教育交流センター、ステューデント・ライフサイクルサポートセンター 教学支援部
Sponsored by: Dept. of Teaching and Learning Support, Center for Education in Liberal Arts and Sciences (CELAS)
In cooperation with: Center for International Education and Exchange (CIEE)
Division of Teaching and Learning Support, Center for Student Success Research and Practice (SLiCS)
午前/Morning Session (3 days)
|
午後/Afternoon Session
|
9月24日 (Wed) 9月25日 (Thu) 9月26日 (Fri)
|
9月24日 (Wed) |
※全てのプログラムへのご参加が原則となっています
※The participants are expected to attend the entire program.
すべてのプログラムを修了された方には「修了証」を発行致します。
All the participants receive a “Certificate of Completion” after completing the program
*マイクロティーチングの準備
ご自身の担当科目から切り出した5分間の内容。
どの部分でも結構ですが、視聴者の方にはその授業の概要部分が理解しやすいでしょう。
*必要であれば英語で作成したパワーポイントスライド、配布資料等をお持ち下さい。
*現在、授業を担当されていない方は、将来担当するであろう科目の内容でご準備下さい。
* Preparation for Microteaching
5-minute-long content in English from your course.
Any part is fine, but an overview might be easy for the audience to understand.
*If necessary, you can use PowerPoint slides, handouts, or other
materials in English used in your course.
※ If you are not currently teaching a course, please base your preparation on a course you might teach
in the future.
2025年8月29日(金)16:00
*定員に達し次第、締切らせて頂きます。
16:00, Friday, August 29, 2025
※We will stop accepting applications once capacity is reached.
全学教育推進機構 教育学習支援部
スチューデント・ライフサイクルサポートセンター 教学支援部
金(内線:豊5685)、川口(内線:豊5606)
E-mail: tlsc<AT>office.osaka-u.ac.jp
*<AT>を@に変更してください。
Dept. of Teaching and Learning Support, Center for Education in Liberal Arts and Sciences (CELAS)
Division of Teaching and Learning Support, Center for Student Success Research and Practice (SLiCS)
Kim (Ext. (Toyonaka) 5685), Kawaguchi (Ext. (Toyonaka) 5606)
E-mail: tlsc<AT>office.osaka-u.ac.jp
*Please change <AT> to @